Kommende koncerter – scroll ned for flere koncerter

Kammerkoncert

Onsdag d. 29. maj kl 19.30

Stærekassen, Kgs. Nytorv

gratis adgang

Medlemmer af musikkorpset spiller kammermusik

Aftenens program følger snarest

Koncert i Stærekassen

Dirigent: Thomas Clamor

Solist: Daniel Clemmensen

Torsdag d. 13. juni kl. 19.30

billetsalg – klik her

Kom til en storslået koncert i Stærekassen med Den Kongelige Livgardes Musikkorps.
Komponisten Modest Mussorgsky skrev i 1874 den fantastiske suite for klaver: “Udstillingsbilleder”. Musikken er baseret på billeder af kunstneren Viktor Hartmann.
Suiten tager lytteren med på en farverig musikalsk rejse fra indgangen af udstillingen og forbi de forskellige billeder, der hver har en sats i suiten.
Franske Maurice Ravel orkestrede det for symfoniorkester i 1922 og nu godt 100 år senere kan det høres for militærorkester med Livgardens Musikkorps.
Koncerten vil ydermere indeholde både tjekkiske og amerikanske marcher, samt ét af de mest centrale værker i militærmusikhistorien: Gustav Holst’s første suite for militærorkester.
Livgardens Musikkorps præsenterer koncertens solist fra egne rækker, nemlig basbasunist Daniel Clemmensen, som vil tryllebinde publikum med den smukke “sang til planeten Jorden” af Steven Verhelst.

Tyske Thomas Clamor blev ansat som trompetist i det verdensberømte Berliner Philharmonie Orkester i 1986 under selveste Herbert von Karajan.
Her fik han sin største musikalske indflydelse i ét af de mest centrale orkestre i den klassiske musiks historie og var medlem af orkesteret i mere end 20 år.
Nu er han chefdirigent for Saxon Wind Philharmonic og er eftertragtet som dirigent og instruktør i hele verden.
Han har dirigeret i Carnegie Hall, på Salzburg Festival, til London Proms og meget mere.
Den 13. juni vender Thomas Clamor tilbage til Stærekassen i København og styrer dermed Livgardens Musikkorps igennem dette sprudlende program.

Koncert på Kastellet

Onsdag d. 19. juni